Vybroušené argumenty přinesly úspěch

Goethe Institut

 

Annett Lymar z Estonska vyhrála V. Mezinárodní finále soutěže Mezinárodní debaty mládeže

„Mají se všechny evropské země zákonem zavázat, že v dohledné době přestanou využívat atomovou energii?“ O této otázce dnes na finále v Kyjevě v němčině diskutovali čtyři nejlepší mladí debatéři z osmi zemí. Annett Lymar z Estonska svými argumenty nejvíce zapůsobila na porotu a vydobyla si mezinárodní prvenství. Druhé místo obsadil Vytautas Jankauskas z Litvy. Vítězka českého celostátního finále Gabriela Vašátová ze Zlína postoupila až do semifinále.

Celkem se v roce 2010/11 soutěže zúčastnilo 2.300 žáků z Estonska, Lotyšska, Litvy, Polska, Ruska, České republiky, Ukrajiny a Maďarska. Dva nejlepší soutěžící z celostátních kol v jednotlivých zemích se kvalifikovali na Mezinárodní finále a   od 17. do 21. října se společně zúčastnili mezinárodního finálového týdne v Kyjevě. V rámci tohoto setkání studenti debatovali také o tématech jako anonymizovaná výběrová řízení na pracovní pozice nebo vyučování žáků s postižením společně s žáky bez postižení.

Rozhodující kritéria jsou znalost problematiky, schopnost vést dialog, přesvědčivost a vyjadřovací schopnosti soutěžících. Při závěrečné debatě o ukončení využívání atomové energie v Evropě si Annett Lymar z Estonska svou přesvědčivou argumentací vybojovala první Mezinárodní debata mládežemísto. „Výhra mě moc překvapila, protože ostatní soutěžící debatovali skvěle. Rozhodně mi pomohla i Vytautasova podpora na pozici „pro“, poznamenala vítězka.

Mistr světa v boxu Vitali Klitschko, který nad akcí převzal záštitu, ocenil projekt slovy: „Nestačí jen znát jazyk. Měli bychom se také učit hledat společnou řeč. Děkuji Vám za Vaši snahu naučit se ovládat debatní umění, protože právě schopnost vést dialog je zárukou úspěšného rozvoje každé společnosti.“ Finále zahájil velvyslanec Spolkové republiky Německo na Ukrajině Dr. Hans-Jürgen Heimsoeth. Ve slavnostním duchu finalisty poté uvítal také ukrajinský ministr kultury Mykhailo Kulyniak, člen představenstva Goethe-Institutu Dr. Bruno Gross, člen představenstva nadace „Vzpomínka, odpovědnost, budoucnost“ Günter Saathoff, vedoucí projektu Mládež debatuje při obecně prospěšné nadaci Hertie Ansgar Kemmann a ředitel Centrály pro německe školství v zahraničí Joachim Lauer.

„Mezinárodní debaty mládeže – Soutěž pro žáky ve střední a východní Evropě“ je projektem Goethe-Institutu, Nadace „Vzpomínka, odpovědnost, budoucnost“, Obecně prospěšné nadace Hertie a Centrály pro německé školství v zahraničí.
V České republice je projekt podporován Česko-německým fondem budoucnosti.
Mediálními partnery V. Mezinárodního finále jsou Deutsche Welle a Ukrainskyi Tyzhden.

Účastníci V. Mezinárodního finále

1. místo: Annett Lymar, Viljandi, Estonsko
2. místo:  Vytautas Jankauskas, Vilnius, Litva
3. místo:  Aleksander Brzozowski, Štětín, Polsko

Přidáno: 27.10.2011, Zdroj: Goethe Institut

Přečtěte si novinky z oblasti vzdělávání a školství na portálu Vzdělání.CZ. Tipy pro studenty, tipy pro učitele, aktuality ze světa vysokých škol či výuky jazyků. Přinášíme Vám také kulturní servis, doporučujeme knížky, které stojí za to si přečíst. Pobavte se a vzdělávejte se na portálu Vzdělání.CZ!

EKONOMICKÉ FAKULTY - přípravné kurzy

Intenzivní přípravné kurzy na přijímací zkoušky na ekonomické fakulty, jejichž součástí je zkuška z matematiky a cizího jazyka. Studenti mají vysoké procento úspěšnosti u přijímacích zkoušek a s kurzy i lektory je spokojeno přes 94% účastníků kurzů.

[ x ]

Přečtěte si

Jak zvládat stres při studiu VŠ?
Náročné studium znamená pro většinu lidí nadměrný stres a velkou zátěž pro organismus. Zvláště pak pro ty, kteří mu čelí poprvé. Jak se nenechat vyvést z rovnováhy, správně se učit a udržet pozornost se dozvíte v…
Backpacking - zkušenosti a tipy
Už jste někdy slyšeli, že se českým turistům přezdívá baťůžkáři? Jsme národ koumavý a stejně tak se snažíme ušetřit, kde se dá. Backpacking je ale trochu jiný a je spojen s cestovatelskou svobodou.
Recenze knihy: Nauč se to!
Publikace o učení (se) bývají buď snadno stravitelné a tedy nutně zjednodušující nebo suše odborné a pro běžného čtenáře obtížně přístupné. "Nauč se to!” vás přesvědčí, že lze oba přístupy úspěšně…