Ministr představil výsledky státních maturit

MŠMT ČRPraha, 20. června 2012 - Výsledky jarní části státních maturit 2012 představil na tiskové konferenci ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala. Zároveň seznámil přítomné s kroky, které učiní ke zkvalitnění maturitní zkoušky do budoucna.

„Funkci ministra jsem přebíral s vědomím, že státní maturity jsou problém a byl jsem s ním také hned v prvních dnech svého působení konfrontován,“ prohlásil na úvod ministr Petr Fiala. Během své řeči popsal zásadní nedostatky letošních maturit a uvedl, že při jejich řešení chce postupovat systematicky. „Chci ovšem zdůraznit, že obecný koncept státních maturit považuji za správný. Zajištuje dosažení minimálního standardu středoškolského vzdělání a vede ke srovnatelnosti studijních výsledků,“ pokračoval ministr.

Následně ministr Petr Fiala představil základní čísla letošních maturit:

- ke společné části maturity se letos přihlásilo 103 066 žáků

- všechny povinné zkoušky vykonalo 93 256 žáků

- v řádném termínu složilo úspěšně zkoušky 69 569 maturantů (tedy 81,4 %)

- neúspěšných bylo 15 919 žáků (18,6 %), o 1,7 % více než v loňském roce.

Podrobnější výsledky maturit prezentoval ředitel Centra pro zjišťování výsledků ve vzdělávání (Cermat) Jiří Zíka (viz prezentace v příloze).

Dále ministr seznámil přítomné s kroky, které učiní ke zkvalitnění maturitní zkoušky do budoucna. Za prvé to je finanční a procesní audit projektu státních maturit, který začíná 20. června a potrvá do konce srpna.

Druhým krokem je ustavení pracovní skupiny pro revizi státních maturit. „Do této skupiny jsem pozval 14 členů. Jsou to lidé, kteří mají různé názory na státní maturity, ale velmi intenzivně a dlouhodobě se jimi odborně a profesně zabývají,“ uvedl ministr.  Členové skupiny mají za úkol důkladně analyzovat letošní a loňský ročník maturit a pojmenovat nedostatky, navrhnout úpravu podoby státních maturit, která vychází ze stávajícího systému a kterou lze realizovat rychle a následně navrhnout dlouhodobé změny v koncepci státních maturit.

„I když nechci předjímat závěry pracovní skupiny, moje představa je jasná: státní maturita do budoucna musí být jednodušší, levnější a lidštější. Systém státních maturit zde má být pro studenty a pro jejich budoucnost a nemůžeme připustit, aby vznikl dojem, že jsou tady studenti pro systém státních maturit,“ dodal závěrem Petr Fiala.

Přidáno: 22.06.2012, Zdroj: MŠMT ČR

Přečtěte si novinky z oblasti vzdělávání a školství na portálu Vzdělání.CZ. Tipy pro studenty, tipy pro učitele, aktuality ze světa vysokých škol či výuky jazyků. Přinášíme Vám také kulturní servis, doporučujeme knížky, které stojí za to si přečíst. Pobavte se a vzdělávejte se na portálu Vzdělání.CZ!

EKONOMICKÉ FAKULTY - přípravné kurzy

Intenzivní přípravné kurzy na přijímací zkoušky na ekonomické fakulty, jejichž součástí je zkuška z matematiky a cizího jazyka. Studenti mají vysoké procento úspěšnosti u přijímacích zkoušek a s kurzy i lektory je spokojeno přes 94% účastníků kurzů.

[ x ]

Přečtěte si

Jak sledovat studijní mobilitu ve vysokoškolském vzdělávání?
Jak jsou evropské vzdělávací systémy připraveny podporovat mobilitu studentů? Souhrnný přehled z publikace Mobility Scoreboard. Higher Education Background Report pro čtenáře Vzdělání.cz připravili odborníci Domu…
S odborným doučováním bude maturitní vysvědčení v kapse
S druhým stupněm na základní škole přibudou do života dítěte i přírodovědné předměty. A jelikož jde o náročnější, vyprofilovanější témata, ne každý žák si s nimi umí poradit sám. Kde mohou rodiče a žáci…