Cestování – nejlepší životní investice - recenze knihy

Žijeme v jiné době než naši rodiče. Máme mnohem více příležitostí, a přesto často tápeme nebo si je necháváme proplout mezi rukama. V podobné situaci se ocitl i Lukáš Kerhart, autor knihy Cestování – nejlepší životní investice, který se rozhodl po střední škole vycestovat do zahraničí za prací. Dnes je z něj uznávaný řečník, školitel a redaktor. Ptáte se, jak se mu to podařilo? Nechal se inspirovat a poté šel za svým snem.

Někdo by řekl, že měl štěstí, ale podle mě si prošel životní lekcí, která mu ukázala, že s trochou porozumění, správným dojmem a odhodláním může dokázat cokoliv. Díky cestování našel sám sebe, protože se nebál vyzkoušet nové věci. Díky cestování našel přátele, kteří mu poskytli střechu nad hlavou, zážitky nebo nabídli práci. Díky cestování poznal kus světa a mnoho inspirativních lidí. Ale především pochopil, že když člověk bude o něčem jen mluvit nebo to pořád jen oddalovat namísto toho, aby pro to sám něco udělal, jen stěží něčeho dosáhne.

Kniha Cestování – nejlepší životní investice je zajímavá nejen tím, že je jakýmsi motivačním a kariérním rádcem, ale navíc je i biografií autora, který čerpal ze svých zahraničních zkušeností. Lukáš sice našel štěstí díky cestování, ale nemluví jen o svých zážitcích. Ukazuje čtenářům, co ho vedlo k osudovým krokům a kde hledal inspiraci. Kdo ví, možná pak i vy začnete přemýšlet, jestli by to či ono fungovalo i v Česku.

V knize je zachycena spousta zajímavých myšlenek, ve kterých musím dát autorovi za pravdu. Třeba nápad na vytvoření vlastního seznamu přání. Schválně, zkuste si napsat na kus papíru několik věcí, o kterých jste vždy snili a zamyslete se, zda jste si je někdy splnili. Nestačí jen snít, je potřeba si za svým snem jít. Kniha je zajímavá také svým zpracováním a doplňkovými kapitolami, jako jsou skutečné příběhy, zdroje inspirace, tipy na cestování, nejčastější mýty a omyly, úvahy, fotografie z cest (důkaz, že to opravdu jde dokázat) a důvody, proč cestovat.

Když jsem však dal knihu do ruky jednomu z mých přátel, řekl mi, že není typ člověka, který by chtěl strávit kus života cestováním. V tu chvíli jsem si uvědomil, že má pravdu a že takových lidí je na světě spousta. Studuje, má přítelkyni, koníčky. Ví, čím chce být, a to je dobře, moc mu to přeji. Jiní takové štěstí nemají. Ale člověk nemusí být hned cestovatel, aby dokázal velké věci. Tato kniha je nenásilným rádcem na cestě k povolání, které budete mít rádi a je vhodná pro všechny mladé lidi.

Zdroj obrázku: Grada

Přidáno: 21.03.2017, Zdroj: Vzdělání.cz Autor: Tomáš Kolomazník

Přečtěte si novinky z oblasti vzdělávání a školství na portálu Vzdělání.CZ. Tipy pro studenty, tipy pro učitele, aktuality ze světa vysokých škol či výuky jazyků. Přinášíme Vám také kulturní servis, doporučujeme knížky, které stojí za to si přečíst. Pobavte se a vzdělávejte se na portálu Vzdělání.CZ!

EKONOMICKÉ FAKULTY - přípravné kurzy

Intenzivní přípravné kurzy na přijímací zkoušky na ekonomické fakulty, jejichž součástí je zkuška z matematiky a cizího jazyka. Studenti mají vysoké procento úspěšnosti u přijímacích zkoušek a s kurzy i lektory je spokojeno přes 94% účastníků kurzů.

[ x ]