Články - Recenze

Cestování – nejlepší životní investice - recenze knihy

Kniha Cestování – nejlepší životní investice je zajímavá nejen tím, že je jakýmsi motivačním a kariérním rádcem, ale navíc je i biografií autora, který čerpal ze svých zahraničních zkušeností. Lukáš sice našel štěstí díky cestování, ale nemluví jen o svých zážitcích. Ukazuje čtenářům, co ho vedlo k osudovým krokům a kde hledal inspiraci. Přečtěte si celou naši minirecenzi.
více...

Výhra, kde nikdo nevyhrál - recenze knihy

Čtenářům portálu Vzdělání.cz přinášíme recenzi knihy investigativní novinářky Dale Russakoffové "Výhra?: kdo (a co) ovládá americké školy".

Přestože kniha pojednává o americkém prostředí a jejich systém vzdělávání se od českého liší, najdeme zde otázky, které jsou dnes palčivé i v České republice. I my se tak můžeme z „výhry, kde nikdo nevyhrál“ poučit. Důležité totiž nejsou pouze peníze, ale především zájem všech zúčastněných stran opravdu něco změnit.

více...

Výuka podnikání formou simulační hry TradeMatch

Pro vzdělávání v oblasti podnikání existuje nespočet materiálů a podpůrných vzdělávacích programů. Projekt Trade Match na to jde zábavnou formou a simuluje reálný trh i reálné podnikatelské rozhodování v online české strategické hře. Hra je k dispozici pro kohokoliv zcela zdarma.
více...

Být jiný není žádná sranda. Anne Bea o tom ví své

Seznamte se s Anne Beou – je jí dvanáct, umí skvěle počítat, má vynikající smysl pro humor. A zároveň je ze všech sedmáků skoro nejmíň oblíbená. Albínka s bílými vlasy, bledou pletí a špatným zrakem mezi ostatní zkrátka nezapadá. Nejenže v jednom kuse vráží do lavic, na chodbě musí snášet pohrdavé pohledy svých spolužáků a nemá sebemenší šanci, že si jí někdy všimne Magnus. Navíc si ji dva týdny před nejdůležitější podzimní událostí ve škole vezmou na mušku nejnamyšlenější holky ze třídy. Kdyby neměla kamaráda Nilse, její život by byl absolutně nesnesitelný.

více...

Inovátoři - kniha plná osobností, jež změnily budoucnost lidstva

Ve škole nás učí fyzice, historii, matematice a spoustě jiných vědních oborů. Ale ruku na srdce, kolik z vás si pamatuje na jména vynálezců nebo na to, co stálo za jejich objevy? Možná si vzpomeneme, kdo vynalezl první telefon. Už však nejsme schopni odpovědět na otázku, kdo vynalezl první procesor či kdo vynalezl první počítač, aby dešifroval tajné německé kódy. To a ještě více se můžeme dozvědět v audioknize Inovátoři od Waltera Isaacsona. V tomto poutavém díle popisuje neuvěřitelným způsobem vývoj techniky od prvních relevantních krůčků 19. století.
více...

Kuchyně. Dětem vstup povolen - kniha pro malé kuchaře

„Jsou děti v kuchyni katastrofa, nebo záruka příjemně stráveného dopoledne? Vstávají vám při představě přípravy tříchodového menu vlasy hrůzou na hlavě a dumáte, kam upíchnout potomky, aby se oni nezranili a vy se nezbláznili? Kuchyně. Dětem vstup povolen vám ukáže, že zapojit děti do vaření může být velká paráda, zábava a záruka skvěle společně stráveného času.“
více...

Božský bastard

Božský bastard
„Chloe Millsová, zatraceně chytrá a pracovitá studentka obchodní administrativy, má jediný problém: svého šéfa, Bennetta Ryana. Je náročný, neomalený, bezohledný – a naprosto neodolatelný. Božský bastard.
více...

Nikdo neví o samotě víc než on

Nikdo neví o samotě víc než on
Když knihu Samota v českém vydání uvidíte poprvé, možná vám její obálka bude připadat stejně kontrastní jako mně. Před sebou budete mít poutavou obrazovou koláž složenou z výseků starých map, které ukazují několik blízkých i vzdálených zemí, doplněných o fotografii Eiffelovy věže a části tváře mladé Japonky. Celé to vypadá dost exoticky a dobrodružně. Nejistota ale nastává ve chvíli, kdy si přečtete titul knihy. Španěl Natalio Grueso napsal debut Samota (La Soledad) a ihned za ní sklidil kladné ohlasy kritiky i jiných světových autorů.
více...

Jedno předválečné léto spisovatelské bohémy

Ostende. 1936 – Léto jednoho přátelství je kniha, která v Německu i za jeho hranicemi vzbudila velkou pozornost čtenářů i odborné veřejnosti. Není se čemu divit, když autor Volker Wiedermann zpracoval fakty nabité dílo o létě roku 1936, které nežádoucí německy píšící spisovatelé tráví v belgickém přímořském letovisku Ostende. Zapomeňte však na klidnou lázeňskou atmosféru, protože kniha balancuje na pomezí literatury faktu a románu, což z ní činí důvěryhodného a čtivého průvodce dobou německé meziválečné bohémy v exilu.

více...

Žena v kleci – kniha, u které se nudit nebudete

Máte rádi napětí? Milujete detektivní příběhy? V tom případě by vám kniha Žena v kleci od dánského autora Jussi Adler-Olsena, kterou v roce 2011 vydalo nakladatelství HOST a která se stala bestsellerem, neměla v knihovně chybět. Jedná se o kriminální román, v němž poprvé vystupuje hlavní postava příběhu – komisař Carl Mørck. Proč poprvé? Jelikož jde o první titul, který odstartoval kriminální sérii kodaňského oddělení Q.
více...
1 2 >>

(celkem 13 záznamů)

Přečtěte si novinky z oblasti vzdělávání a školství na portálu Vzdělání.CZ. Tipy pro studenty, tipy pro učitele, aktuality ze světa vysokých škol či výuky jazyků. Přinášíme Vám také kulturní servis, doporučujeme knížky, které stojí za to si přečíst. Pobavte se a vzdělávejte se na portálu Vzdělání.CZ!

EKONOMICKÉ FAKULTY - přípravné kurzy

Intenzivní přípravné kurzy na přijímací zkoušky na ekonomické fakulty, jejichž součástí je zkuška z matematiky a cizího jazyka. Studenti mají vysoké procento úspěšnosti u přijímacích zkoušek a s kurzy i lektory je spokojeno přes 94% účastníků kurzů.

[ x ]

Proběhla diseminační konference programu Erasmus+ odborné vzdělávání a příprava
V listopadu 2017 proběhla v Českých Budějovicích celostátní konferenci věnovanou oslavám 30. výročí existence vzdělávacích programů EU.